Gregor Famira | Adecco H.R. I Future@Work

#CEOview

Intervju

Gregor Famira

Direktor odvetniške pisarne CMS Reich-Rohrwig-Hainz

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«? 

Beseda mi najprej pomeni priložnosti. Priložnost spremeniti stvari, opolnomočiti ljudi in seveda delati to, kar me veseli. To je posel. Denar pride v to zgodbo pozneje. A vendar je posel le del mojega življenja, kar velja nekako za vsakega od nas. Vsekakor bi delo moralo vsakogar izpolnjevati, imeti mora smisel in mora biti tudi zabavno.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede? 

Na srečo sem to vprašanje dobil vnaprej in sem se nanj lahko pripravil, kajti opisati se s tremi besedami ni preprosto. Morda takole: navdušujem, sem timski igralec in verjamem, da tudi velik podpornik.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere? 

Ob začetku kariere se mora vsak v to podati zavestno, z glavo, namesto da se prepusti toku. Večina namreč svojo karierno pot začne brez načrta ali programa. Da pa bi imeli tak načrt ‒ ki ga lahko sčasoma spremenite, saj verjetno ne bo ves čas enak ‒ morate vedeti in začutiti, kdo ste. Nato si predstavljajte, kaj bi želeli početi ali postati. Brez tega namreč ne bo šlo. Videti morate sebe čez pet ali deset let in vizualizirati, kaj boste počeli. Nič hudega, če je ta slika še nekoliko meglena. Prav tako naj vas ne skrbi, če ne veste natančno, kaj bi delali. Vsekakor pa bi morali imeti vsaj občutek, kaj si želite doseči. In ko boste vedeli, vztrajajte. Ne bodite sramežljivi. Ljudje imajo radi tiste, ki vedo, kaj hočejo. Ne bodite predrzni ali surovi, saj to ni potrebno. A bodite vztrajni. Ostanite na svoji poti. Toda ne pozabite si vsake toliko časa znova postaviti vprašanji: Ali sem še vedno na pravi poti? Bi moral/morala kaj spremeniti?

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

Moj idealni sodelavec je vsekakor timski igralec. Imeti mora dober smisel za humor, biti mora odločen in znati ceniti prispevek drugih. Glavni krivec za nezadovoljstvo na delovnem mestu je prav občutek, da posameznikovo delo ni cenjeno. A žal v podjetjih veliko ljudi ni vajenih ceniti dela drugih.

Vsi radi vidimo, da je naše delo cenjeno. Takšni sodelavci, ki znajo to prepoznati in pohvaliti svoje kolege, so tudi na neki način boljši sodelavci. Preprosto je in še nič ne stane. Poleg tega, če odmislimo čisto osebni vidik, je resnično darilo, če lahko delaš s pametnimi in premišljenimi sodelavci. To je pravo razkošje.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite? 

V prejšnji organizaciji so mi zaupali odprtje podružnice v tujini, kar se mi je zdelo zelo vznemirljivo in zanimivo. Ko je bilo to opravljeno, pa sem prestopil v CMS. Tu sem dobil kar nekaj priložnosti, da sem podobno zgodbo ponovil še nekajkrat. Dal mi je priložnost, da počnem tisto, kar rad počnem, torej da gradim nove ekipe, povezujem ljudi, ki so nato vsako tako zgodbo popeljali do uspeha.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb? 

Vloga vodje je v času sprememb še toliko pomembnejša kot v mirnih časih. Takrat morajo biti vodje zelo navzoči. Vendar ne tako, da dušijo tiste, ki jih vodijo, temveč da so tam, ko jih ljudje potrebujejo, in odsotni, ko jih ne. Vodje bi morali ljudi navdihovati, jim postavljati izzive in jim obenem dovoliti, da opravijo svoje delo.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate? 

Imamo dva glavna izziva. Prvi je notranji: da ohranimo skupino zelo pametnih alfa posameznikov zadovoljnih in zvestih. Enak izziv imamo tudi do svojih strank, ki so prav tako pametne, alfa osebnosti.

In kako to doseči? Menim, da bi morali poskušati ustvariti okolje vzajemnega spoštovanja in hvaležnosti. Za naše stranke to pomeni, da jim posvečamo pozornost, da smo prijazni in dosegljivi. In seveda z odličnostjo pravnega svetovanja, na kar smo vedno tako ponosni. To jim je nemalokrat samoumevno. Skratka, biti jim moramo na voljo in jim namenjati pozornost.

Hvaležnost do sodelavcev pa zame pomeni zaupanje. In v konkurenčnem okolju, kot je naše, tudi varnost. Ti dve komponenti pa skupaj ustvarjata dobro delovno vzdušje.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti? 

Smo podjetje za 21. stoletje in imamo zato tudi svojo vizijo. To je precej dolgo besedilo, ki se konča z besedami: »V veselje je biti v CMS-ju.« In to je pomembno. V našem podjetju bi moralo biti prijetno delati. Prav tako bi moralo biti prijetno biti naša stranka. Vsekakor si želimo biti prva izbira strank, ko trčijo v zanje resnično pomembne pravne in davčne izzive, in jim ponuditi uporabne nasvete, ki podpirajo njihovo poslovanje. Poleg tega jim želimo storitve zagotoviti v okolju, ki je spoštljivo in ceni prispevek vsakega posameznika.

Kar zadeva naše zaposlene, pa si želimo biti podjetje, kamor se stekajo najbolj talentirani kadri, ki se želijo razvijati v prijaznem okolju, ki jih pri tem podpira. Takšno bo moje podjetje v prihodnosti, ali bolje rečeno, naše podjetje v prihodnosti.

Moja vloga, mislim, da bo vloga podpornika. Iz ljudi želim izvabiti najboljše. Želim si, da zasijejo, da so ponosni nase. In želim, da so ekipa.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Odgovor je verjetno enak. Ker je: “V veselje biti v CMS-ju.” Mislim, da smo bolj prijazno podjetje v primerjavi s konkurenti. Verjetno to trdijo vsi. Resnično pa se od drugih razlikujemo v tem, da smo res družini prijazno podjetje. Možnost krajšega delovnega časa omogočamo tudi partnerjem, kar je v naši branži zelo nenavadno. Ljudem omogočimo, da kljub temu še vedno sodelujejo kot vodilni svetovalci pri zelo pomembnih, zelo zahtevnih, zanimivih in inovativnih projektih ter transakcijah.

Prav tako menim, da smo dober delodajalec tudi zato, ker smo pri zaposlovanju zelo pozorni, saj zaposlujemo le tiste, za katere menimo, da imajo potencial. Ni v naši praksi, da bi zaposlili nekoga le za eno leto, nato pa bi ga odpustili. Ne. Zaposlimo ljudi, v katere verjamemo. In ko pridejo k nam, jih podpiramo, da lahko dosežejo svoje cilje. Verjamemo, da je to ključ do tega, da nam zaposleni ostanejo zvesti in so ob tem zadovoljni. Zato smo dobra izbira.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več