Kristijan Stamatović | Adecco H.R. I Future@Work #CEOview

#CEOview

Intervju

Kristijan Stamatović

Direktor podjetja ALFA SP Logistika d.o.o.

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«? 

Rekel bi, da je poslovanje motor v podjetju, ki dela. Torej, če podjetje ne posluje, potem ta motor ne deluje. In vsako podjetje ima nek motor oziroma gorivo, ki ga poganja. V našem primeru so to zaposleni.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede?

Empatičen, temeljit, inteligenten.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere?

Da lahko ljudem bolj zaupam in, da ni potrebe, da naredim vse sam.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

Čustveno inteligenten. To se mi zdi zelo pomembno, sploh v podjetjih, kjer je veliko timskega dela. Tisti, ki so bolj čustveno inteligentni lahko bistveno bolj komunicirajo z ekipami, lahko bistveno več dobijo iz ekipe ven, če ta komponenta dela. Ni dovolj, da je nekdo samo strokovnjak na nekem področju, seveda je to nek predpogoj, se razume, ampak je za uspešnost potrebna še ena komponenta, in jaz mislim, da je to čustvena inteligentnost. Sicer pa na splošno odprt za učenje, ne išče krivca in problemov v vsem, ampak išče rešitve. Torej, da ga neka negativna izkušnja oziroma težava ne destimulira in išče opraviličo zase, ki je nepomembno, bistveno bolj pomembna je rešitev. Seveda pa je pomembno, da se v kasnejšem obdobju tudi pogleda, zakaj je do napake prišlo. Ali je bilo to slučajno, ali je to neka sistemska težava.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite?

V bistvu smo družinsko podjetje, obstajamo že 33 let na trgu, tako da sem jaz zdaj že druga generacija. Če prav sem bil tako ali drugače vpleten, s prva nisem planiral ostati v podjetju, tudi izobraževal sem se v tujini, da bi tam ostal in v čisto neki drugi panogi, ampak potem je kot ponavadi splet naključij pripeljal, da sem se vrnil nazaj, se naivno in brez pričakovanj lotil, zdaj je pa tako dobro, da sploh ne razmišljam o ničemer drugem.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb?

Vodja ima to vlogo, da ne glede na kritičnost situacije, v kateri se nahaja, ima neki vizijo in idejo, kaj mora narediti oziroma kaj bi bilo dobro, da se naredi. Z njo mora potem motivirati ostale, ki tega niso zmožni. Večino ljudi spremembe blokirajo in jih ne marajo. Vodja je pa tisti, ki jim pomaga, da uvidijo spremembe kot dobro, kar ponavadi so. Pri tem je pomembno tudi, da je vztrajen, en govor ali predstavitev ni dovolj, pri tem je potreben čas, da se ljudje navadijo. Enim gre hitreje, drugim počasneje, dober vodja pa vztraja in se prilagaja tempu vsakega. Tukaj spet nastopi čustvena inteligenca, o kateri sem prej govoril. Mislim, da bi vsak dober vodja moral imeti dobro razvito čustveno inteligenco, sicer ne bo tako uspešen pri tem delu.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate?

V zadnjih dveh letih so bili to sladki izzivi, ker je bilo res veliko dela, veliko povpraševanj in veliko naročil, posel je nako prihajal do nas in ga nismo rabli iskat. Glavni izziv je bil zadostit dovolj kadra, ki bo izvajal vse te procese, bili so tudi turbolentni časi, ki se jim je bilo treba vsak teden prilagajat. To je bilo zame kot za vodjo precej stresno in naporno, ker sem se več časa ukvarjal z organizacijo dela, kot pa z vsebino dela. Ampak hvala bogu imam zelo dobre sodelavce, ki so se fokusirali na vsebino, jaz sem pa ostale stvari krmaril. To je bil glavni izziv. Zdaj naslednje obdobje pa nosi ravno obratno fazo. Pričakujemo upad naročil, ohlajanje gospodarstva in tako naprej, sicer mislimo, da smo na trgu pozicionirani na tak način, da nas tudi te spremembe ne zadanejo na enak način, kot vse ostale konkurente, celo računamo, da bomo lahko tudi v takih pogojih prosperirali. Vprašanje s kakšnimi številkami, a v glavnem v podjetju ne pričakujemo, da nas bo ta kriza na enak način prizadela. Upam, da se ne motimo pri tej oceni.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti?

Kar se tiče našega podjetja, smo pred leti zastavili cilj, da operativno pokrivamo vse države bivše Jugoslavije, tako da imamo poleg Slovenije že leta odprto in funkcionirajočo enoto v Beogradu v Srbiji. Enako bi radi naredili tudi na Hrvaškem in smo tudi že v nekih končnih dogovorih, tako da ko imamo enkrat te tri države pokrite, imamo več ali manj pokrite tudi vse ostale, ki so bistveno manjši trgi in proizvajajo bistveno manj tovora. Moja naloga bo predvsem omogoča to širitev in nadzorovat nove projekte. Moja siceršnja vloga zadnjih nekaj let, in pričakujem tudi v prihodnje je, da bom bolj v vlogi HR, da sem glavni za odnose in organizacijo osebja v podjetju.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Mislim, da sploh za nekoga na začetku kariere (ne nujno), ponujamo neko unikatno okolje, kjer se lahko res veliko nauči. Ne govorim samo o specifičnem tehničnem znanju, ki ga lahko potrebuje za to, da izvaja procese, to znanje lahko tudi kje drugje dobi. Mogoče malo ožje, saj so naši zaposleni znani kot ljudje z bolj širokim znanjem, kot njihovi kolegi v kaki drugi firmi, kjer se zelo segmentira in predalčka oddelke. Pri nas prav delamo na temu, da ne samo ostajaš širok, ampak se to tudi širi. Vsak nov, ki pride, je deležen enake obravnave, da v čim krajšem času spozna čim širše področje. To je samo ta tehnični oziroma vsebinski del. Narava našega posla je, da prihajamo v stik z res zelo zanimivimi informacijami. Naša naloga je, da premikamo tovor za najrazličnejše stranke in pri tem spoznavamo njihove poslovne modele ter procese. Vsak ma neko svojo specifiko. In pa tudi do teh širših makroekonomskih situacij, mi smo kot nek lakmusov papir za obdobja, ko je gospodarska rast in za obdobja, ko bodo upadi. Mi to zaznamo na trgovinskih tokovih oziroma v transportu praktično takoj. Ali pa bistveno prej, kot to lahko zazna nek končni potrošnik oziroma podjetja na splošno. In še sploh zato, ker smo vpeti v različne industrije, od avtomobilske, do kemične in splošnih trgovcev in seveda na vsakega ti parametri drugače vplivajo. Vse to mi vidimo in se mi zdi, da mnogi, ki tukaj tudi ostanejo, ne samo pridejo, jim je to tudi intelektualni izziv. In pa potem tudi končno tudi zato, ker kot direktor tega podjetja gojim take vrednote in tako okolje, v katerem je prenos znanja in deljenje informacij, takih in drugačnih, velik. Tudi če nekoga to ne zanima, nobenega v to ne silimo, ampak marsikoga pa, in ta ima možnost, ki je v večini drugih podjetij po moje ne bi imel.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več