#CEOview
Intervju

Andrej Rutar
Direktor Založbe TangramNa kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«?
Prva stvar, ko pomislim na besedo poslovanje, je to, da vidim dva vidika poslovanja. Prvi vidik poslovanja je samo poslovanje podjetja s strankami. Drugi vidik pa so odnosi v podjetju in procesi, ki pripeljejo do nastanka izdelka, ki ga podjetje proizvaja oz. storitev.
Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede?
Jaz bi rekel odločen, zanesljiv in racionalen. Racionalen s tem, da dam vedno prednost številkam in da ne vplivajo na moje odločitve čustva. Če številke ne kažejo, da imam prav, ne bom zaradi čustev vztrajal.
Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere?
Da je za podjetje zelo pomemben tim. Da se ljudje v timu spoštujejo, dopolnjujejo. Da ljudje, ki delajo, delajo v dobro podjetja in da tudi osebno rastejo znotraj podjetja. To je po mojem mnenju najpomembnejši vidik in mislim da je moč tima mogoče res tista stvar, ki jo ljudje včasih kar malo zanemarijo.
Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?
Mislim, da je najbolj važno, da je učljiv, samostojen. Kar je pomembno je tudi to, da zna vprašati, kadar ima kakšne težave. Fino je da je učljiv in da poleg tega zna od nadrejenega dobiti podatke, ki jih potrebuje. Važno je tudi, da dopolnjuje tim v podjetju. Se pravi, da tam kjer imajo podjetje ali ostali posamezniki šibkosti, odigra svojo vlogo.
Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite?
Jaz sem to organizacijo prevzel od svojih staršev. Kar mi je blo všeč je to, da sem zelo hitro lahko sprejemal odločitve, ki so imele nek pomen. Se pravi odločitve, ki so doprinesle k boljšemu poslovanju. Ki so imele takojšnji vpliv na to, kako podjetje funkcionira. To je bilo za mene zelo veliko darilo. Ker je precej drugače, kot da bi delal nekaj pa ne bi čisto točno vedel zakaj to delaš.
Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb?
Zelo je pomembno, da vodja vedno spremlja kaj se dogaja, tako na svojem trgu kot tudi širše. Pri nas v založništvu je zelo pomembna tudi dinamika sprememb. Veliko je odvisno od tega, o katerem dogodku govorimo. V času Covida je bilo potrebno zelo hitro odreagirati in dati vsem učencem dostop do gradiv v zelo kratkem času. Praktično čez noč. Takrat je bilo potrebno narediti zelo hitro spremembo. Medtem, ko so učbeniški skladi primer počasnega odzivanja, saj se zelo počasi menjajo. Včasih je zato potrebno nadzorovati, da so spremembe malo počasnejše, da se lahko prilagodiš, kako lahko trg tvoje spremembe tudi vkorporira.
Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate?
Glavni izzivi v panogi založništva so prehod na digitalizacijo, se pravi iz papirnate oblike na elektronsko in s tem povezano še tudi to, kako te stvari zaračunati. Dandanes imamo še vedno občutek, da kar je na internetu, je zastonj. To je en velik izziv. Pri nas je zelo pomembno, da mi kot majhno podjetje vodimo na področju digitalizacije. Se pravi, da smo zelo blizu vrha digitalizacije, po drugi strani moramo pa še vedno počakati na večja podjetja, ker šele z večjimi podjetji trg tudi sprejme produkte v digitalizaciji.
Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti?
Pomembna stvar je, da mora vodja spremljat tudi druge panoge in mi vidimo priložnosti tudi v drugih panogah. Ker imamo dober tim, bi bili lahko tudi v drugih panogah uspešni. Ni nujno, da se bomo zadržali samo na panogi založništva. Odvisno od tega, kaj bo digitalizacija prinesla. Moja vloga v podjetju je, da bom iskal nove priložnosti in ko se te priložnosti pojavijo, da jih bomo znali realizirati.
Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?
Kot sem že omenil na začetku, so za nas zaposleni in tim zelo pomembni. Mi omogočamo zaposlenim v našem podjetju, da rastejo in se razvijajo. Mislim, da jim tudi omogočamo, da čutijo pripadnost podjetju. Pripadnost podjetju je zelo pomembna, ker je dobra tako za zaposlene kot za podjetje. Seveda pa je pripadnost potrebno primerno nagraditi. Primerna nagrada ni nujno finančna. Lahko je tudi fleksibilen delovni čas, morda nagrada z vidika dodatnega izobraževanja ali daljšega dopusta. Moralo bi biti tisto, kar posameznik tudi sam potrebuje. Samo zadovoljen zaposleni je dober zaposleni za organizacijo.
Oglejte si tudi

Matjaž Mali
Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."
Preberi več

Damijan Zalokar
Direktor podjetja MK Illumination d.o.o."Bodi drzen in bodi to kar si."
Preberi več
Tamara Golmajer
Direktorica podjetja Intercet d.o.o."Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."
Preberi več