Težko zadržite talent? Predstavljamo vam rešitev.

Novice Objavljeno:  10.05.2022

Čas po pandemiji prinaša veliko kadrovskih premikov, kar vzpodbuja vodje k iskanju rešitev za zadrževanje talentov v svojih podjetjih. Kadrovska fluktuacija je draga, zato grajenje korporativne kulture na empatiji predstavlja eno izmed možnih rešitev.

Iskalci zaposlitve so prevzeli odločevalno funkcijo. Naše raziskave kažejo, da bo približno 41% zaposlenih zamenjalo oziroma nameravajo zamenjati službo še letos. Danes so ovire za menjavo službe rekordno nizke. A pri vsem tem lahko podjetjem močno pomaga empatija. S pomočjo empatije lahko vodje na podlagi emocij razberejo stanje posameznikov, reagirajo temu primerno in tako pripomorejo k večjemu zadovoljstvu in pripadnosti zaposlenih.

 

Plača ni glavna rešitev

Ko pride do vprašanja o rešitvi za zadrževanje zaposlenih, večina zaposlovalcev še vedno meni, da je višja plača najboljša možnost. A v realnosti vsekakor ni tako. V Adeccovi globalni raziskavi Resetting Normal, kjer smo anketirali 15.000 zaposlenih, je kar 80% vprašanih postavilo kulturo in dobro počutje nad dobro plačo.

 

Empatija nam je že sama po sebi prirojena, omogoča pa nam, da se lahko postavimo v čevlje drugih in vidimo situacijo skozi njihove oči. A kako jo razširiti med tisoče ljudi v velikih koporacijah? Predvsem je najbolj pomembno, da začnemo z dejanji povsem na vrhu in kulturo postopoma širimo naprej na vsakega posameznika.

 

Vpliv konzervativnežev

Če je empatija tako dobra rešitev za problem kadrovske fluktuacije, zakaj potem ni bolj razširjena med korporacijami? Odgovor lahko najdemo v konzervativnem 20. stoletju. Rek britanskega premierja Benjamina Disraelija »Nikoli se ne pritožuj in nikoli ne pojasnjuj.« nam pove vse. Vodje se še danes bojijo, da bodo z izkazovanjem čustev in empatije zgubili avtoriteto ter spoštovanje.

 

Kadrovska fluktuacija je pomemben pokazatelj razmer v podjetju, saj je navadno posledica nezadovoljstva zaposlenih. Vsaka organizacija želi, da bi bili njeni kadri čim bolj ustaljeni. A zaposleni bodo ostali v podjetju le, če bo imelo vodstvo posluh za ljudi in tu se vrnemo nazaj na začetek – empatija vodij je ključna za razumevanje in sprejemanje boljših odločitev, ki posledično zmanjšajo fluktuacijo.