Karierni nasveti
Tina Ocepek Vodja Projektov / Project Manager
Objavljeno:  16.11.2021

Kako izboljšati izkušnjo zaposlovanja?

Bitka za talente na trgu dela je v trenutnem pandemskem času ena izmed najbolj aktualnih HR tem. Kako pritegniti in obdržati ključne kadre ter povečati zavzetosti zaposlenih, je ključno vprašanje, predvsem ko se dotikamo tem zaposlovanja, zadrževanja kadra, zavzetosti zaposlenih in tudi uspešnosti poslovanja podjetja kot organizacije.

Bistveno je, da postavimo kandidata v osrčje našega zaposlovanja in da se zavedamo da preko vsakega kandidata (izbranega / neizbranega) gradimo svojo blagovno znamko kot delodajalec.

Če pogledamo globalni pristop k zaposlovanju v trenutnih časih, lahko opazimo, da se je skoraj 90 % intervjujev preselilo na splet. Načini kadrovanja so se drastično spremenili in z razvojem novih tehnologij in digitalizacije smo že krepko priča megatrendom, ki narekujejo trende poslovanja in zaposlovanja po vsem svetu.

Z vami želimo deliti pet korakov in korektnih namigov, ki vam bodo pomagali, da boste na trgu dela prepoznani kot kvaliteten zaposlovalec, ki strmi k odlični kandidatovi izkušnji.

Privabljanje talentov

V digitalni dobi je nujno, da ste prisotni na spletu in da uporabljate komunikacijska orodja, preko katerih se lahko pozicionirate kot podjetje in gradite svojo blagovno znamko, ki vam bo omogočala dostop do širše baze kandidatov. Trenutno uporablja socialna omrežja po svetu že več kot 3,8 milijarde ljudi, večinoma mladi, kateri so aktivni na trgu dela, in zato je to odličen kanal za privabljanje talentov v vaše podjetje.

Nič več ni dovolj, da delovna mesta zgolj objavite na kariernih portalih, ampak je predvsem potreben proaktiven pristop do pasivnih kandidatov. Ključno je, da do potencialnih kandidatov pridete skozi kanale, kjer so kandidati aktivni in da ciljate točno določene kanale, preko katerih boste prišli do njih.

Ključnega pomena je tudi izkušnja kandidata ob prijavi na razpis za delo. Lažji kot je postopek, hitreje boste ustvarili bazo kandidatov. Optimizirajte proces prijave na delovno mesto in ustvarite stran, kjer lahko zainteresirani kandidati oddajo svojo prijavo, četudi ni aktualno razpisanega delovnega mesta.

Obveščanje kandidata s prijaznim sporočilom

Mnoga podjetja po prijavi na razpis ne pošljejo potrditvenega e-poštnega sporočila. Z obveščanjem kandidata, ki ga delo zanima, boste pokazali spoštovanje in ustvarili bolj prijeten odnos ter si ustvarili pozitiven employer branding.

Kandidatu lahko po prijavi posredujete tudi informacijo o časovnici in procesu izbirnega postopka. Poleg tega lahko v potrditvenem e-poštnem sporočilu navedete še dodatne informacije o delovnem mestu, na katerega se kandidat prijavlja, ter o veščinah, ki jih potrebuje. S tem bo kandidat imel boljši pregled nad postopkom in bo bolj zainteresiran za nadaljnji postopek, saj ste z njim že ustvarili odnos in vzpostavili komunikacijo.

Selekcijski postopek izbora kandidatov

Izbor kandidatov je zelo pomembna faza, da uspešno izberete pravega kandidata. Z dobrim izborom boste prihranili na času in denarju ter povečali dodano vrednost na zaposlenega.

Da bi si olajšali delo, razmislite o izboru kandidatov po določenih merilih (potrebne spretnosti, izkušnje, izobrazba, soft skills, motivacija za delo…), ki jih uporabite pri vseh kandidatih. Premišljena izbira kandidatov vam prihrani čas in pomaga, da se lahko osredotočite na izbor kandidatov z ustreznimi veščinami ter izkušnjami, ki najbolj pašejo v vaše podjetje.

Poleg klasičnega zbiranja prijav na razpisano delovno mesto, bodite proaktivni in stopite v kontakt s kandidati, ki bi bili dodana vrednost vašemu podjetju in delovnemu mestu ter jih uvrstite v selekcijski postopek.

Svetujemo vam, da v razpisu in v proaktivni komunikaciji s potencialnimi kandidati čim bolj jasno opredelite glavne cilje podjetja, kakšne so odgovornosti na delovnem mestu ter kakšne so potrebne spretnosti in kvalifikacije za delo. Razmislite o izboru vprašanj, na katera mora kandidat odgovoriti ob prijavi na razpis/ prvem stiku. Tako boste prihranili čas in primerni kandidati bodo samodejno napredovali na naslednjo stopnjo selekcijskega postopka.

Organizacija intervjuja

Spoštujte čas kandidata in na začetku razgovora jasno določite trajanje intervjuja.

Pozitivna izkušnja na intervjuju (kandidata spoznajte na način da pridobite čim bolj relavantne podatke, uporabljajte različne tehnike intervjujev, ki jih prilagodite glede na sogovornika ki ga imate na drugi strani, aktivno poslušajte) bo kandidatu vzbudila pozitivne občutke in večja verjetnost je, da se bo po razgovoru in potencialni poslani ponudb odločil za sodelovanje z vami.

Nekatera podjetja so tudi že začela vlagati v specializirano programsko opremo, ustvarjeno posebej za avtomatizacijo in digitalizacijo izbirnih postopkov.

Podajanje povratnih informacij

Ustrezno upravljanje s povratnimi informacijami je ključnega pomena pri vsakem procesu zaposlovanja in je pomemben vir za spodbujanje sodelovanja.

Po eni strani mora podjetje zavrnjene kandidate z vljudnim in optimističnim sporočilom obvestiti o potencialnih prihodnjih sodelovanjih, po drugi strani pa mora podjetje analizirati podatke iz povratnih informacij sprejetih kandidatov. To je dragocen vir koristnih izvlečkov za optimizacijo prihodnjih procesov zaposlovanja.

Covid-19 kriza je precej spremenila proces zaposlovanja in prinesla digitalizacijo večine faz, ki so prej zahtevale interakcijo na sedežu podjetja. V nasprotovanju s pričakovanji, je v takšnih časih tesnejša povezava in konstantna komunikacija še bolj pomembna. Čeprav je bil to izziv, je pandemija prinesla veliko sprememb in inovacij, kot so digitalna HR orodja za intervjuje, s katerimi na ustvarjalen način še bolj okrepimo blagovno znamko delodajalca.

Na koncu je potrebno še omeniti, da morajo podjetja za zagotovitev privabljanja talentov začrtati strategijo za ohranjanje pozitivne izkušnje kandidata od trenutka, ko stopi v stik s podjetjem, do trenutka, ko odide.

Zapomniti si moramo še, da je vsak kandidat, ne glede na to ali je bil sprejet ali ne, ambasador ugleda podjetja in prispeva k izgradnji blagovne znamke delodajalca ter k nadaljnjemu privabljanju talentov v vašo organizacijo. Obenem pa ne pozabite tudi na grajenje notranje kulture v podjetju, s katero ohranjate talente in privabljate nove.

 

V Adeccu vsakodnevno gradimo odnose tako s kandidati kot naročniki in ponujamo specializirane rešitve za namene zaposlovanja.