Karierni nasveti
Objavljeno:  21.02.2017

Kako postati kandidat, ki ga želi zaposliti vsako podjetje

Kakšne kandidate iščejo najuspešnejša podjetja in kako postati čim bolj zanimiv kandidat za najboljša podjetja na trgu? Ne glede na panogo si želijo zaposlene z določeno kombinacijo lastnosti, za katere menijo, da so prave za uspeh njihovih zaposlenih. Kaj je delodajalcem pri kandidatih najpomembnejše in kaj najbolj pogrešajo?

 

Samozavesten nastop
Nastop je pomemben, ne glede na to, kakšen je vaš karierni nivo, ali ste začetnik, izkušen strokovnjak ali menedžer. Samozavest, energija in interes so nepogrešljivi, saj večina delodajalcev na išče tihe, neopazne »sive miške«, ki se bo držala v ozadju, temveč osebo, ki se zna suvereno predstaviti ter izpostaviti svoje kompetence. Glede na to, da je na trgu veliko število ljudi, so tudi delodajalci zahtevni, nihče ne išče povprečnih kandidatov, temveč tiste, ki izstopajo.

Hitro učenje
Proces uvajanja na posamezna delovna mesta se od podjetja do podjetja razlikuje, veliki večni pa je skupno, da je za uvajanje vedno premalo časa in da je zato zelo pomembno, da imajo kandidati sposobnost hitrega učenja ter hkrati željo po pridobivanju novih znanj. Ta kombinacija je v današnjem svetu vseživljenjskega učenja tako ali tako nepogrešljiva, za delodajalca pa je kandidat, ki hitro absorbira in procesira nove informacije ter povezuje med seboj različna področja, vreden zlata.

Kreativno razmišljanje
V dinamičnem, hitro spreminjajočem se poslovnem okolju so zelo zaželeni kandidati, ki so kreativni, imajo ideje ter iščejo nove rešitve. Razmišljanje »out of the box« se ne išče samo na področjih dela, ki že sama po sebi zahtevajo kreativnost, temveč tudi na vseh drugih področjih, ki stremijo k optimizaciji, izboljšanju procesov, ter iščejo konkurenčne prednosti. Seveda pa je pomembno, da zna kandidat svoje ideje tudi ustrezno predstaviti ter presoditi, kakšne so možnosti za njihovo realizacijo.

Fleksibilnost
Glede na to, da so v poslovnem svetu spremembe stalnica, morajo biti zaposleni v podjetjih, ki želijo tem spremembam slediti, hitro odzivni ter prilagodljivi na novo okolje ter delovne naloge. Za mnoga delovna mesta je zaželena fleksibilnost v smislu pripravljenosti na službena potovanja ali na kratkotrajno oziroma daljšo relokacijo.

Dolgoročni potencial
Večini delodajalcev je pomembno tudi, da v kandidatu vidijo dolgoročni potencial. Delodajalci, ki razmišljajo strateško, želijo novega kandidata tudi na dolgi rok umestiti v organizacijsko strukturo, zato je ključno, da v njem prepoznajo potencial za strokovni in osebnostni razvoj, morda za prevzem višjih pozicij v prihodnosti ali za vzgajanje naslednikov v podjetju. Takšni delodajalci so tudi pripravljeni vlagati v svoj kader, tako da seveda želijo, da se jim investicija na dolgi rok povrne.

Funkcionalna znanja
Eno nepogrešljivih znanj so zagotovo tuji jeziki; vedno manj je delovnih mest, pri katerih se ne zahteva znanje najmanj enega tujega jezika. Najbolj aktualen tuj jezik je še vedo angleščina, vedno bolj se uveljavlja znanje nemščine, na splošno pa znanje več tujih jezikov predstavlja konkurenčno prednost na trgu dela. Podobno je z računalniškimi znanji; če je za večino delovnih mest še pred nekaj leti zadoščalo zgolj osnovno znanje programa Excel, pa se dandanes napredno znanje le-tega smatra za vedno bolj samoumevno. Tukaj zagotovo drži rek: več znaš, več veljaš.

Da se boste pred delodajalcem pokazali v pravi luči, je torej potrebno upoštevati več dejavnikov. Izpostavite svoje kompetence, znanja, izkušnje ter dodajte svojo osebno noto. Vse to pa naredite s pozitivnim odnosom, energijo in nasmeškom.

Prevzemite pobudo
Imate vse, kar je potrebno? Poskrbite za svojo kariero, prevzemite pobudo in preverite aktualna delovna mesta.

Tjaša Snoj, Vodja projektov, kadrovska agencija Adecco