Že nekaj časa imajo odločevalsko moč na trgu dela kandidati, kar vpliva na vse kadrovske procese. Povpraševanje po kadrih je večje, kot je njihova ponudba, zato morajo podjetja iskati nove rešitve in pridobivati kandidate na povsem drugačen način, kot v preteklosti. Kandidate je predvsem potrebno iskati s strategijo in se ne prepustiti toku.
O aktualnem vprašanju smo se pogovarjali s Ksenijo Štrekelj, direktorico Iskanja in selekcije v Adecco Slovenija in regiji Adriatic.
Rekrutacija v trenutnih razmerah se od rekrutacije izpred petih let razlikuje že v samem izhodišču – niso več le kandidati tisti, ki morajo prepričati podjetje. Tudi podjetje se mora pravilno pozicionirati in prepričati kandidata.
Do kandidatov pristopite aktivno
V trenutni situaciji na trgu dela se pri rekrutaciji vedno bolj uporablja t. i. headhunting, oziroma aktivno iskanje kandidatov. Prednost takega načina je, da se kandidati iz podobnih podjetij lažje in učinkoviteje vklopijo v sistem, pričnejo z delom in hitreje prinesejo rezultat.
Preden v podjetju aktivno pristopite do kandidatov, pa je potrebnih še nekaj korakov:
- Definirajte zahteve pozicije (znanja, veščine, izkušnje, izobrazbo, certificiranja, kompetence …).
- Vprašajte se, kje in na kakšen način lahko iščete posameznike – kakšni so vaši viri, kako diskretno želite iskati kandidate, kakšne informacije želite na ta način podati na trg – to je zagotovo vprašanje, ki je tesno povezano z upravljanjem blagovne znamke vašega podjetja (employer branding).
- Razmislite, ali boste kandidate iskali sami ali boste poiskali kadrovskega partnerja in se povezali s primerno kadrovsko agencijo.
Iščite preko referenc in priporočil
Kandidate poiščite pri posameznikih, ki jim zaupate – običajno pri sodelavcih ali kolegih iz panoge. Še posebej je v pomoč, če ti posamezniki dobro poznajo vaše podjetje, procese in poslovni model podjetja, da lažje predlagajo osebo, ki bi najbolje ustrezala vaši prosti poziciji.
Razmislite o uporabi družbenih omrežij
Za oglaševanje delovnih mest in za aktivno nagovarjanje kandidatov podjetja vedno bolj uporabljajo družbena omrežja, kar zahteva veliko mero kreativnosti. Tudi med kandidati, ki že imajo zaposlitev, jih veliko razmišlja o menjavi službe, take pa lažje dosežemo ravno na ta način.
Odločite se, na katerih družbenih omrežjih boste aktivni, določite podobo, ki bo v skladu s celostno grafično podobo podjetja, oblikujte ustrezen profil glede na posamezno družbeno omrežje in ga uporabljajte za ustrezne vsebine. To je v resnici tudi način pozicioniranja blagovne znamke vašega podjetja in oglaševanja na trgu.
Zavedajte se, da kandidati sami odločajo, kje bodo delali
Kandidati se radi odločajo za podjetja, ki jim jasno predstavijo naloge in pričakovanja za delovno mesto, na katerega se prijavljajo. Prav tako želijo izvedeti, kakšna bo njihova stopnja odgovornosti in samostojnosti na delovnem mestu.
S predstavitvijo vizije in poti podjetja kandidatom pokažite, kako bodo kot bodoči sodelavci lahko soustvarjali zgodbo o uspehu podjetja in kako bo potekal njihov kratkoročen, srednjeročen in dolgoročen karierni razvoj.
Iskanje novih sodelavcev naj bo dialog, v katerem obe strani izmenjujeta informacije in se med seboj spoznavata. Predvsem naj ne bo enostranski monolog, v katerem delodajalci samo sprašujejo in kandidati samo odgovarjajo. To nam pomaga, da lažje ugotovimo katere vrednote, želje in prioritete so skupne obema stranema. Kandidatu tako tudi pokažemo fleksibilnost, dejansko željo in interes po sodelovanju in iskanju skupnih rešitev.
Pomembno je, da izpostavite pet ključnih razlogov, zaradi katerih si bodo kandidati želeli delati v vaši ekipi.
Pri iskanju pravih kadrov za vse vrste pozicij, vam lahko pomagamo tudi mi. Na naši spletni strani preverite celotno ponudbo storitev za podjetja. Za več informacij smo vam na voljo na telefonski številki 01 2349 270 ali 031 661 591.